Česká centra, Czech Centres

Česká centra / Czech centres - logo

Programma:

26-sep.-2017 - 9-nov.-2017

Transpoesie Poetry Festival 2017

The TRANSPOESIE poetry festival is organized for the seventh consecutive year by EUNIC Brussels, the European Union National Institutes for Culture. This year it officially begins on the European Day of Languages on 26th September and offers a variety of literary events including a reading with the Czech poet Zuzana Fuksová in Muntpunt, Brussels.

Transpoesie aims at promoting multilingualism and cultural diversity in Europe but also at the work of translators as well as language teachers. Inspired by the successful and long-standing “Poems on the Underground” in London and “Wiersze w Metrze” in Warsaw, as well as similar projects run in various capital cities all over the world such as Paris, New York and Montreal, EUNIC Brussels brings European poetry in its original languages to the Brussels. The goal of the past six editions was to put poetry into the Brussels public space, in the tramways, the metro trains, the busses. This year they are focusing on the quality of the poetry events. 

Zuzana FUKSOVÁ  is a Czech poet, who never wrote an anthology, an article or a book before. She’s from Brno and recently published a book “I feel like Ulrike Meinhof” which consist of 324 of her tweets and Facebook stats. The book is a compilation of a buzz of emotions, relationships, communications and Zuzana Fuksová is the recorder and the narrator of their destinies. In her book, Fuksová offers a compilation of prosaic miniatures: intercepted interviews, glosses, notes, aphorisms and jokes. She has a great sense for absurd humour, she laughs to the world and to herself in a funny, frisky and incorrect way. 

Discover European cultural and linguistic diversity at TRANSPOESIE poetry events:

▬ ▬ EXHIBITION at the Anspach Shopping ▬ ▬ (Anspachlaan 24, 1000 Brussels) - come to discover the visual side of poetry at some 20 panels with poems in the native language, French, English and Dutch translation. From 3rd October to 10th November, entry free.

26th September 2017 | 7:30PM | Muntpunt

On the day of the European Day of Languages, Transpoesie will visit for the first time MuntPunt, the documentation center of the Flemish Community of Belgium. This is a great chance to host poets Zuzana FUKSOVÁ (Czech Republic), Malin (Finland) and Melinda LONNBERG (Finland) – the two together create the duo EstradpoesiFI, Harkaitz CANO (Basque), Vladimir ĐURISIC (Macedonia), the Fatih OKUMUŞ (Turkey) and Anja GOLOB (Slovenia).

The entrance is free, but registration is needed. More info here.

17th October 2017 | 8PM | BOZAR   

As every year in BOZAR, Transpoesie welcomes five great poets in Brussels. The extracts from their work will be performed/read/pronounced by: Peter VERHELST (Belgium), Maarja KANGRO (Estonia), Chus PATO (Spain), Abdellatif LAABI (France) and Andra ROTARU (Romania). Gudrun DE GEYTER, journalist in KLARA, will present the poets and the event.

More info about this event and ticket sale here

 

9th November 2017 | 18:00 | Balassi Intitute 

Transpoesie will also organize a literary evening at Balassi Institute with seven poets from diverse European countries – Mieze MEDUSA (Austria), Oddfríður Marni RASMUSSEN (Faroe Islands), Anna TERÉK (Hungary), Gerdur KRISTNÝ (Iceland), Florent TONIELLO (Luxembourg), Krzysztof SIWCZYK (Poland) and Nuno JUDICE (Portugal). The evening will consist of reading of poetry with screened translations and followed by a debate with the poets.

 

When: 26th September – 9th November

Where: Muntpunt, BOZAR, Balassi Institute

More information at: http://transpoesie.eu/

Facebookhttps://www.facebook.com/Transpoesie/?fref=ts

 

Krásný den všem,

 

Převzala jsem komunikaci s vámi od Evy Petrákové ohledně organizace Pop & Shop Design marketu (6 – 8/10/2017).

 

Potřebovala bych od vás znát pár informací ohledně vašeho příjezdu do Bruselu.

 

1)     Napište mi, prosím, co nejdříve váš předpokládaný čas příjezdu. Je zcela na vás, jestli přijedete už ve čtvrtek nebo až v pátek ráno, nicméně je nezbytné, aby se veškeré zboží vyložilo a nanosilo dovnitř do 11h (v 11h zavřou bariéry na náměstí před deMarkten a musíte tak zboží nosit z větší vzdálenosti). Pokud máte drobnější objekty, případně silné ruce, tak je třeba stoly připravit do 15h (viz změna otevírací doby níže).

 

2)     Dříve jsme vám psali, že možnost ubytování zdarma u nás je, jde ale o sdílení bytu ve čtyřech (dva oddělené pokoje). Pokud by byla tato možnost pro kohokoliv nepřijatelná, můžete si samozřejmě zařídit ubytování po vlastní ose, na vlastní náklady. Pokud se již mezi sebou někteří znáte, dejte nám vědět, ať to zohledníme při rozdělení ubytování.

 

3)     V přiložené tabulce posílám souhrnné informace ohledně počtu vybavení, které vám na místě bude k dispozici. Poprosila bych vás o její doplnění, popř. potvrzení, stejně tak o počtu lidí. Ještě jednou zdůrazňuji, že vzhledem k prostoru a počtu designérů je možné mít POUZE 1 stůl + 1 štendr, případně 2 štendry či 2 stoly. Pokud byste měli štendr malý svůj, můžete jej přivézt, stejně tak jako vlastní výstavní konstrukci (použitou místo stolu), počítejte prosím jenom s tím, že v zájmu fair play vám nemůžeme dát větší místo než ostatním designérům.

 

CZ designéři:

Počet štendrů/racks

Počet židlí

Počet stolů

Speciální požadavky

Počet lidí

PH design

0

3

2

u zdi, hall 02

Srna

0

2

2

 

Reformát

0

2

2

2

GEOMETR

1

2

1

u zdi

?

EggoBag

0

2

1

 

2

 

 

4)     V pátek v  brzkých odpoledních hodinách bude možnost s místním průvodcem, který bude dopředu zajištěný, absolvovat jakousi „Tour de design/concept stores“ po Bruselu, kde vám představí některé již etablované a úspěšné designéry. Byla by to pro vás možnost se seznámit s místními designovými značkami, lépe se zorientovat na belgickém trhu a možná i navázat nějaké kontakty pro budoucí spolupráci. Letos tuto aktivitu děláme poprvé, budeme mít více informací příští týden.  Předběžně ale již víme, že s největší pravděpodobností bude třeba se podílet na zaplacení místního odborníka, který by vás provedl. Jelikož je designérů hodně a ne všichni se třeba zúčastní, ta částka nebude astronomická. To bych vám také dala vědět příští týden. Nicméně, pokud byste měli o tuto službu zájem, potvrďte mi to prosím co nejdříve.

 

5)     pozor: Aktualizovali jsme otvírací dobu celého eventu 

Pátek 6/10   >>   17 – 21h (opening party v 19:00 – drinky, hudba etc.)

Sobota 7/10 >>   12 – 21h

Neděle 8/10 >>  12 – 18h

 

6)     v sobotu v dopoledních hodinách organizujeme pro účastníky networkingovou snídani, na které se můžete potkat najednou se všemi kolegy z ostatních sedmi zemí a dohromady sdílet vaše zkušenosti jak z vašich zemí, tak z mezinárodního prostředí. Snídaně se koná na stejném místě jako celý design market, občerstvení bude zajištěno organizátory, od 10:00.

 

7)     v neděli vždy v odpoledních hodinách (k závěru akce) pořádáme happy hours. Nebylo nikdy striktně dané, jaké slevy kdo poskytuje, nebo zda někdo preferuje akce typu 2+1 za 50% apod. Není to povinná věc, ale minulý rok to pěkně zafungovalo a lidé, kteří již na marketu byli předchozí dny, se vraceli. Prosím tedy, abyste mi také potvrdili, zda se zapojíte.

 

O promo na FB a Instagramu se taktéž starám já, takže kdybyste měli cokoli, co stojí za vyzdvihnutí, pošlete mi to a já zkusím udělat, co mohu. Děkujeme za zaslané materiály a videa.

 

Facebook event: https://www.facebook.com/events/369336926834146 a stránka: https://www.facebook.com/popandshopbrussels a Instagram: https://www.instagram.com/popandshopbxl/ - neváhejte sdílet J 

 

Kdybyste měli jakýkoli dotaz, tak se na mne bez váhání obraťte.

Moc děkuji za vaši spolupráci.

 

S pozdravem

Plaats:

Datum:

Van: 26-sep.-2017
T/m: 9-nov.-2017

Georganiseerd door:

In samenwerking met het Tsjechisch Centrum


Herinnering
Geen herinnering mogelijk